Kronik Pelvik Ağrı Birden Fazla Hastalığın Belirtisi Olabilir

Pelvik bölge, kadınların üreme fonksiyonları açısından çok önemli organlar barındır. Pelvik bölgede hissedilen ağrılar, belli dönemlerde aniden ortaya çıkan, kısa süren ağrılar olabileceği gibi kişinin yaşam kalitesini etkileyen, uzun süren, her zaman ortaya çıkabilen kronik ağrılar olarak da görülebilir.

Genellikle karın bölgesinde ve daha aşağıda hissedilen pelvik ağrılar, kas kasılması ya da kramp gibi kendisini gösterebilir. Belli bir noktaya yoğunlaşmış ağrı olabileceği gibi, bacağa, sırta yayılan, gezen ağrı şeklinde de gözükebilir. Keskin bir ağrı tipi olabileceği gibi, bazen yangı gibi hissedilen, künt bir ağrı da olabilir.

Pelvik ağrıların 6 aydan uzun süredir devam etmesi ve kişinin yaşam kalitesini olumsuz yönde etkilemesi durumuna kronik pelvik ağrı denir. Bu durumda zaman kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Pelvik ağrıların çoğu, ilerleyici nedenlere bağlı olduğu için erken tanı önemlidir. Kadın Hastalıkları Doğum Uzmanı, Jinekolojik Laparoskopik Cerrah, Op. Dr. Üzeyir Kalkan bu konu hakkında merak edilen noktaları sizler için aydınlattı.

Pelvik Ağrı Tedavisinin İlk Adımı Ağrının Gerçek Nedeninin Bulunmasıdır

Op. Dr. Üzeyir Kalkan, kadınların adet döneminde sıklıkla pelvik ağrı yaşadığını belirtti. Pelvik ağrıların, farklı nedenlere bağlı olarak ortaya çıkması da mümkün. Bazı durumlarda pelvik ağrılara terleme, bulantı ve kusmanın eşlik etmesi de söz konusu olabilir. Op. Dr. Üzeyir Kalkan açıklamalarına şu sözlerle devam etti: “Pelvik bölgedeki organlarla ilgili olarak yaşanan çoğu sorunda, genel anlamda pelvik ağrının hissedilmesi mümkündür.

Bu yüzden pelvik ağrıları genellikle gebeliğe bağlı, jinekolojik nedenlere bağlı, mesane ya da bağırsak sorunlarına bağlı pelvik ağrılar olarak kategorize ederiz. Her tür pelvik ağrı, ciddi bir soruna işaret etmeyebilir veya pelvik ağrı geçici olabilir. Örneğin, kabızlığa bağlı hissedilen pelvik ağrı, kabızlık çözüldüğünde ortadan kalkabilir; ancak, pelvik ağrı birkaç haftadır çok şiddetli bir şekilde devam ediyorsa, hasta zaman kaybetmeden doktora başvurmalıdır. Bu tip yakınmaları olan hastalara detaylı muayene ve radyolojik inceleme süreci başlatılmalıdır.”

Pelvik Ağrı Doğru Teşhisle Tedavi Edilebilir

Pelvik ağrı, birçok farklı nedenden kaynaklanabileceğinden tanı koyma süreci zor olabilir. Kadın Hastalıkları Doğum Uzmanı, Jinekolojik Laparoskopik Cerrah, Op. Dr. Üzeyir Kalkan’ın açıklamalarına göre, yumurtalık, idrar torbası, rahim ve tüplere ilişkin patolojilerden kaynaklanan ağrılar genellikle kasık ağrısı şeklinde kendini gösterir.
Pelvik ağrı tedavisinde, öncelikle sık rastlanılan enfeksiyon varlığının kontrol edilmesi gerekir. İdrar ve kan tahlillerine ek olarak gerekli görülmesi durumunda radyolojik tetkikler ve küçük cerrahi müdahaleler gündeme gelebilir.

Kronik pelvik ağrının en sık rastlanılan nedenleri, endometriozis ve adenomyozis, fibromyalji, kronik pelvik enflamatuar hastalık (kronik genital enfeksiyonlar), miyomlar, irritable barsak sendromu, interstisyel sistit, pelvik konjesyon sendromudur. Kronik pelvik ağrı tedavisi, sorunun altında yatan nedene veya nedenlere göre belirlenmelidir. Her zaman tek neden olmayabilir, birkaç neden bir arada yer alarak sorunun oluşumuna neden olabilir.